Doprava 
Paríž má od 19. storočia široké bulváry, ktoré však automobilovej doprave často nestačia. Mestská doprava má 4 druhy:
- Metro (14 trás, posledná 2001, linka 14 - automatická)
- RER - parížska rýchlodráha - 5 trás značených písmenami A-E a číslicami napr. A1-A5 podľa vetiev danej linky
- autobusy - v Paríži jazdí asi 4000 autobusov
- električky - nové trate na severe pri hranici so štvrťou Saint Denis
Paríž má dve letiská - staršie Orly a letisko Charlesa de Gaulla.
Železničná doprava
Paríž je prirodzeným centrom a hlavným železničným uzlom Francúzska. Nevýhodou však je roztrieštenosť do piatich najdôležitejších hlavových (koncových) staníc:
- Gare du Nord (susediaca s Gare de l'Est) - vlaky pre smer: sever krajiny, V.Británia, Belgicko, Holandsko, Porýnie + severné Nemecko, vrátane TGV
- Gare de l'Est (susediaca s Gare du Nord) - vlaky pre smer: východ a severovýchod krajiny, južné Nemecko, Luxembursko, Švajčiarsko, vrátane TGV
- Gare d'Austerlitz (susediaca s Gare de Lyon) - vlaky pre smer: juh a juhovýchod krajiny, Taliansko, Španielsko, bez TGV
- Gare de Lyon (susediaca s Gare d'Austerlitz) - vlaky pre smer: juh a juhovýchod krajiny, južné Nemecko, Luxembursko, Švajčiarsko, Taliansko, vrátane TGV
- Gare Montparnasse - vlaky pre smer: západ a juhozápad krajiny, Španielsko, vrátane TGV
Medzi "dvojstanicami" Nord+Est a Lyon+Austerlitz je možná priamymi prímestskými vlakmi RER, z ktorých je možné sa dopraviť z prestupnej stanice Chatelet metrom na Montparnasse.
Paríž má od 19. storočia široké bulváry, ktoré však automobilovej doprave často nestačia. Mestská doprava má 4 druhy:
- Metro (14 trás, posledná 2001, linka 14 - automatická)
- RER - parížska rýchlodráha - 5 trás značených písmenami A-E a číslicami napr. A1-A5 podľa vetiev danej linky
- autobusy - v Paríži jazdí asi 4000 autobusov
- električky - nové trate na severe pri hranici so štvrťou Saint Denis
Paríž má dve letiská - staršie Orly a letisko Charlesa de Gaulla.
[upraviť] Železničná doprava
Paríž je prirodzeným centrom a hlavným železničným uzlom Francúzska. Nevýhodou však je roztrieštenosť do piatich najdôležitejších hlavových (koncových) staníc:
- Gare du Nord (susediaca s Gare de l'Est) - vlaky pre smer: sever krajiny, V.Británia, Belgicko, Holandsko, Porýnie + severné Nemecko, vrátane TGV
- Gare de l'Est (susediaca s Gare du Nord) - vlaky pre smer: východ a severovýchod krajiny, južné Nemecko, Luxembursko, Švajčiarsko, vrátane TGV
- Gare d'Austerlitz (susediaca s Gare de Lyon) - vlaky pre smer: juh a juhovýchod krajiny, Taliansko, Španielsko, bez TGV
- Gare de Lyon (susediaca s Gare d'Austerlitz) - vlaky pre smer: juh a juhovýchod krajiny, južné Nemecko, Luxembursko, Švajčiarsko, Taliansko, vrátane TGV
- Gare Montparnasse - vlaky pre smer: západ a juhozápad krajiny, Španielsko, vrátane TGV
Medzi "dvojstanicami" Nord+Est a Lyon+Austerlitz je možná priamymi prímestskými vlakmi RER, z ktorých je možné sa dopraviť z prestupnej stanice Chatelet metrom na Montparnasse.